logo
ספורטאי, שפר ביצועיך בעזרת וויטמין D3

ספורטאי, שפר ביצועיך בעזרת וויטמין D3 !

רב האנשים שעושים ספורט, מתאמנים בחדר הכושר או רצים בחוץ בשעות הערב.

בישראל, אין זה פשוט להתעמל בחוץ בשעות היום כיוון שרובינו עובדים בשעות היום או שברוב השנה פשוט חם מדי.

מה שרב המתאמנים לא יודעים זה שכאשר רב הספורט אינו נעשה תחת השמש, הוא טומן בחובו חסרון גדול: הוא גורם לחוסר בוויטמין D.

 

מה כל כך מיוחד בו?

רב רובם של הוויטמינים מגיעים לגוף דרך צריכה של מזון ותוספי תזונה, אך ויטמין D הוא הויטמין היחיד אותו הגוף יכול לקבל ממקור אחר: השמש.

רב הדברים שאנו שומעים בהקשר של שמש ובריאות הם בעיקר כמה כדאי להימנע ממנה כי היא יכולה להיות מסוכנת. לא הרבה מדברים על החוסר הגדול והחסרונות שעלולים להיגרם לגופינו ממחסור בה.

תאמינו או לא, גם בארצנו השמשית ישנם לא מעט הסובלים מחוסר בוויטמין D.

נמצא כי לוויטמין D ישנם תפקידים חשובים כמו: מניעת התפתחות סרטן וסוכרת, סיוע בכאבים בעצמות ובשרירים, הפחתת הסיכון להתקפות לב, לשבץ ועוד.

 

הסיבות להיווצרות חוסר בוויטמין D:

אי חשיפה לשמש: שימוש בקרם הגנה, לבישת בגדים ארוכים ושהייה במקומות סגורים כמו : משרד, קניונים וחדרי כושר מרחיקים אותנו מקרני השמש לחלוטין.

בריאות: השמנת יתר, גיל, עישון, מחלות שונות כמו: מחלות כבד, כליות, מחלות מעי ועוד, מדללים את הוויטמין בגוף.

מזונות: אלכוהול, שמן מינרל, מוצרי דיאטה וחוסמי שומן הנמכרים ללא מרשם ומונעים מגוף לספוג את הוויטמין.

shutterstock_569524576

 

אז מה הקשר בין ויטמין D וספורט?

אוכלוסיית הספורטאים בדומה לאוכלוסייה המבוגרת נוטה לחוסר בוויטמין D.

הסיבה למחסור אצל ספורטאים נעוצה בעובדה שספורטאים סובלים יותר משברי מאמץ וכאבי שרירים ועצמות. כתוצאה מכך, נדרש הגוף לצרוך יותר מסוג זה של הוויטמין.

מחקר בקרב ספורטאי העלית בארה”ב, בדק ומצא כי שחקני הכדורסל נמצאים בראש הרשימה של הספורטאים בעלי חוסר בוויטמין D. לעומתם, שחקני הכדורגל נמצאים- שלרוב מתאמנים בחוץ- נמצאים בסוף הרשימה.

ויטמין D הוא סוג של הורמון שתורם רבות לתפקודו התקין של השלד שלנו. הוא עוזר למניעה ושחזור של פציעות בשרירים מכיוון שפועל בתוך רקמת השריר ומעצים את ביצועיו. חוסר בויטמין D  עלול לגרום לכאבי שרירים, חולשת שרירים, ניוון סיבי והתכווצויות שרירים.

 

רוצה להיות ספורטאי טוב יותר?  

ויטמין D מחזק את העצמות ואת המערכת החיסונית. הוויטמין עוזר להוריד לחץ דם גבוה ואפילו יכול לסייע בירידה במשקל. הוויטמין עוזר לשפר את ביצועי השריר לאחר האימון ובקיצור- וויטמין D פשוט עושה אותך ספורטאי טוב יותר!

ויטמין D מווסת את רמות הפוספט בתא השריר ובאופן זה משפר את התפקוד והמטבוליזם בשריר.

אחד התפקידים החשובים של הוויטמין הוא בתרומה לספיגת הסידן בגוף ומהווה גורם משמעותי במניעת מחלות עצם כמו אוסטופורוזיס. טיפול משולב של סידן ווויטמין D מקטין את הסיכוי לתהליך הידלדלות העצם ומפחית את הסיכוי לשברים.

וויטמין D מעורב בכל כך הרבה תפקודים פיזיולוגיים ושומר על בריאותינו בדרכים רבות ושונות.

ברגע שאתה מתחיל לספור את יתרונות הוויטמין, אפשר להתחיל לתהות אם יש משהו בוויטמין הזה שהוא אינו טוב עבורך. ויטמין D עוזר לנו לספוג סידן- אשר ידוע כי משפיע על התפתחות העצם וצמיחה, איתות עצב, תפקוד מערכת החיסון, לחץ דם ואפילו בכוח השריר ובמסת השריר, במיוחד ככל שאנו מזדקנים.

בנוסף, הוא עשוי גם לשחק תפקיד בהפחתת הסיכון שלנו עבור סוגים מסוימים של סרטן, כמו גם סוכרת, דלקת מפרקים שגרונית, טרשת נפוצה ועוד.

כל הויטמינים לספורטאים עד 70% הנחה>>>

shutterstock_230548615

מחקרים שונים הוכיחו שתוספת ויטמין D מסייע בביצועים אתלטיים.

אחד מהמחקרים הבולטים על ויטמין D אצל ספורטאים הראה כי רמות גבוהות ותקינות של הוויטמין אצל ספורטאים, הפחית בצורה משמעותית פציעות ושרירים.

מחקר חשוב נוסף הוכיח שיש קשר בין שיפור הביצועים בספורט ועונות השנה. בחורף השיפורים בביצועים הספורטיביים יורד באופן משמעותי וזאת בעקבות זמן החשיפה לשמש בקיץ.

חשיבות וויטמין D ביום יום שלמו הנה גבוהה, בעיר לאוכלוסיית הספורטאים.

עם זאת, צריכת התוסף צריכה להיעשות בצורה נכונה ולאחר התייעצות עם רופא או דיאטנית ולאחר בדיקת דם.

ההבדל בין ויטמין D3  לוויטמין D2

גם D3  וגם D2 הן שתי צורות של וויטמין D אך הן שונות גם ביתרונות, בספיגה ודרך קבלתם. וויטמין D3, הידוע גם בשם כולקלציפרול, נוצר ממגע של קרני השמש בעור לעומת D2  המופק מהמזונות השונים.

 D3  נספג טוב יותר בגוף וממיר כולסטרול לתוך תורה פעילה. וויטמין D3 הוא היעיל והעדיף יותר לגוף האדם.

מהי הצריכה היומי המומלצת ?

לפי משרד הבריאות האמריקני(FDA) הצריכה היומית המומלצת לגברים ונשים בגילאי 18-70 היא IU600  ומעל גיל 70 IU800

אז כיצד נספק לגופינו וויטמין חשוב זה?

קרני השמש במגע העור מייצר את וויטמין D3 , אך מכיוון שלא כולנו מתאמנים בחוץ ובגלל סיכונים אחרים שיש בחשיפה לשמש, במקרה של חוסר, ניתן להשלים עם תוסף תזונה.

כל הויטמינים לספורטאים עד 70% הנחה>>>

 

ויטמין D