logo

כורכום וכורכומין – סגולות, המלצות, מינונים, ומידע מחקרי

כורכום

עבור מה משתמשים בכורכום?

הרכיב הפעיל בצמח הכורכום הוא הכורכומין, אשר לפי מחקרים עדכניים נמצא כחומר נוגד חמצון ואנטי דלקתי.
כורכומין הוא אחד מתוספי המזון הצמחיים הנחקרים ביותר, כאשר עוד הרמב”ם עצמו כבר כתב על הכורכום כמסייע לריפוי מחלות ומניעה. 
כדי להגיע לכמות היומית המומלצת באמצעות תבלין הכורכום יש לצרוך כמויות אדירות מן התבלין (מספר כפות כל יום), ולכן נהוג להשתמש במיצוי הרכיב הפעיל של הצמח – הכורכומין. בנוסף, על מנת לאפשר לכורכומין להספג היטב, חשוב לצרוך אותו יחד עם פלפל (פיפרין).

מה מיוחד בצמח הכורכום?

 כורכום הוא צמח ממשפחת הזנגבילים (כמו ג’ינג’ר) הצומח באסיה ודורש כמויות גשם גדולות על מנת לגדול. כורכום נמצא בשימוש כבר אלפי שנה, תחילה כצבע, לאחר מכן כתבלין ולבסוף כתרופה ברפואה ההודית והסינית.

אם לא משתמשים בצמח מיד, נהוג לבשל אותו כ-30-45 דקות ולאחר מכן לייבש אותו בתנורים ולטחון לאבקה, הנמכרת לאחר מכן כתבלין.

מה ההבדל בין כורכום לכורכומין?

המילה “כורכום” מתייחסת לצמח ולתבלין המופק ממנו. כורכומין הוא החומר הפעיל בתוך צמח הכורכום ומהווה רק 3.1% מהצמח בממוצע. במילים אחרות, בכפית תבלין יש כ-4 גרם כורכום, המכילים כ-120מ”ג כורכומין. 
כורכומין הוא החומר המקושר במחקרים להשפעות החיוביות בגוף. לכן, לנוטלים כורכום למטרות רפואיות, חשוב להתייחס למינון הכורכומין בתוך תוסף התזונה או התרופה ולא לכמות השורש הטחון שנמצא בה. כדור המכיל 500מ”ג כורכומין שקול לאכילת 4 כפיות של כורכום ביום.

מה המינון מומלץ?

צריכה מומלצת לנשים

.כורכומין לא נחקר בילדים ולכן לא נקבע מינון מומלץ לגילאים אלו

לגילאי 19+:
400-600 מ”ג
3 פעמים ביום

צריכה מומלצת לגברים

.כורכומין לא נחקר בילדים ולכן לא נקבע מינון מומלץ לגילאים אלו

לגילאי 19+:
400-600 מ”ג
3 פעמים ביום

החשיבות של פיפרין (פלפל) לפעילות הכורכום

 

למרות שכורכומין הוכיח תועלת מול מגוון בעיות רפואיות, האפקטיביות שלו מוגבלת במידה רבה על-ידי יכולת הגוף לספוג אותו ממזון. כתוצאה מכך, בוצעו נסיונות רבים להגדיל את הספיגה שלו במערכת העיכול. במחקר שבוצע בשנת 1998 (ראו פסקת מחקרים) הוכיחו כי תוספת של פיפרין, חומר המופק מפלפל שחור, הזמינות בגוף של כורכום גדלה ב-2000% (פי עשרים!). 

בעקבות מחקר זה, יצרני תוספי תזונה רבים הוסיפו פיפרין לכמוסות הכורכומין והדבר הוביל לצמיחה משמעותית נוספת בפופולריות תוסף הכורכומין, שההשפעות שלו הפכו למורגשות יותר באופן משמעותי. מומלץ לבדוק האם היצרן ממנו רוכשים אכן מוסיף פיפירין לכורכומין.

מחקרים

  • מחקר שבוצע במתנדבים הראה כי הוספת פיפרין לכורכומין מגדילה את הזמינות שלו בגוף ב-2000% (קישור למחקר)
  • התכונות האנטי-דלקתיות ונוגדות החמצון של כורכומין עשויות לסייע בהתמודדות עם סכרת (קישור למחקר)
  • נטילת כורכומין אינה מסוכנת גם במנות מאוד גדולות, שנבדקו עד 8,000מ”ג ליום (קישור למטא-מחקר)

צריך כורכום לחיזוק?

נוסחה קלה לעיכול ולספיגה מירבית

  • מחיר ללא תחרות כורכום מעולה במחיר מיוחד עם כשרות ובפיקוח משרד הבריאות
  • איכות מעולה נוסחה יעילה בספיגת הכורכומין בגוף

עכשיו במחיר מיוחד החל מ 75 ₪