logo

Q10 – תכירו את שומר הראש של השרירים שלנו!!

מהו ויטמין Q10 וכיצד הוא נוצר?

קו אנזים Q10 המוכר גם כיוביקינון הוא חומר דמוי ויטמין הנמצא באופן טבעי בכל תאי גוף האדם. רכיב זה הוא נוגד חמצון רב עוצמה אשר חיוני ליצירת האנרגיה בגוף. ה10Q נמצא בריכוז גבוה מאוד בשריר הלב, המוח, הכבד והכליות. מכיוון שמדובר בחומר נוגד חמצון, אשר מסייע להילחם בדלקת, ויש לו תכונות חיוניות לייצור אנרגיה זה הופך אותו למיועד לאלו מאיתנו המתאמנים בעצמה גבוהה. לפרטים נוספים

לרכישת Q10 >>

 

ממה נגרם חוסר בויטמין Q10 ולמה חוסר זה יכול לגרום?

חשוב לדעת כי חסר בויטמין Q10 נובע בעקבות תזונה לקויה, מצבי-לחץ, מחלות כרוניות, שימוש בתרופות ופעילות גופנית אינטנסיבית.

עובדה שלא ידועה למרבית האנשים והיא בהחלט חשובה היא שמי שנוטל תרופות ממשפחת הסטטינים המהוות טיפול מאוד נפוץ בכולוסטרול חשוף לתופעת לוואי הגורמת לעיכוב ייצור האנזים המייצר כולסטרול בכבד, מה שבעצם גורם לירידה משמעותית ברמת ה – Q10 בדם.

חוסר בQ10 משפיע במיוחד על רקמות שדורשות אנרגיה רבה לפעילותן ועל רקמות ומערכות שמתחלפות ומתחדשות בקצב מהיר (כגון: רקמת השריר ושריר הלב, רקמת החניכיים ומערכת החיסון).

 

מה הם מקורות ה-Q10?

מהחי, מצוי בעיקר בדגים, בשר וביצים. בצומח, תרד, ברוקולי, בוטנים ודגנים מלאים. הויטמין נמצא בכמות קטנה יחסית בצומח ויש לאכול את הירק טרי ולא מעובד כיוון שבתהליך בישול הקפאה או עיבוד ה10Q נהרס. לפרטים נוספים

טלפון אתר ספורטאים

מהו המינון המומלץ לקואנזים Q10?

המינון המומלץ של של ויטמין Q10 הוא 30-100 מ”ג ליום. מינון זה מאפשר מניעה של נזק ברקמות השונות ומספק את הדרישות האנרגטיות של שריר הלב. חשוב לדעת שאין כל השפעה במקרה של “מינון יתר” וזאת משום שהוא מופרש מהגוף. אך, כן חשוב לא לקחת אותו בשעות הערב כיוון שגורם לעירנות מוגברת. לפרטים נוספים

 

מה הקשר בין Q10 לספורט?

כפי שכר צוין Q10 נוגד חימצון. מה הכוונה? בתהליך הנשימה נוצרים בגוף באופן טבעי חומרים פעילים הנקראים רדיקלים חופשיים. הרדיקלים ממלאים בגוף גם תפקידים חיוניים, כמו קטילת חיידקים ויצירת חיבורים בין סיבי הקולגן בעור. בגוף נמצאים באופן טבעי אנזימים נוגדי חמצון, שתפקידם לווסת את ריכוזי הרדיקלים החופשיים ולמנוע את פגיעתם בגוף. במצב חוסר איזון, הרדיקלים החופשיים יתקיפו את החלבונים, יחמצנו שומנים בגוף ויהפכו גם אותם לרדיקלים חופשיים, ינוונו את ייצור האנרגיה של תאי המוח, יפגעו בקרומי התאים, יקטינו את יכולתם לספוג חומרי מזון ולסלק פסולת, וישנו את מבנה הדי.אנ.אי.

כאן נכנס לתמונה ויטמין Q10 אשר עשוי לסייע במניעת נזק מרדיקלים חופשיים ואף יתרום גם לחיזוק המערכת החיסונית. רדיקלים חופשיים יכולים להזיק לתאים לאורך זמן, וספורטאים שהכניסו את הגוף שלהם לדרישות נוספות עשויים להיות רגישים יותר להשפעות המזיקות שלהם, החל מבעיות בריאותיות ועד התאוששות איטית לאחר מאמץ ושרירים כואבים. לפרטים נוספים

 

לסיכום:

הפוטנציאל של Q10 לתרום לשמירה על חוזק השרירים וחיזוק האנרגיה הם בעלי עניין מיוחד לעוסקים בספורט. Q10 תורם לאחסון אנרגיה ומספק אנרגיה מיידית. Q10 עוזר לעוסקים בספורט, שהכניסו הרבה ביקוש לחייהם על מערכות האנרגיה שלהם.

הבעיה היא המקורות של ויטמין זה חייבים להיות טריים לא מבושלים ולא מעובדים מה שגורם לרובנו לא לאכול אותם אם זה מטעמי טעם או נוחות. במקרים האלו מומלץ להיעזר בתוספי מזון של Q10.

Q10