logo
שייק ספורטיבי

שייק אדום עמוק למצב רוח ספורטיבי

כיף לראות את מיכל כל בוקר, עטופה וחטובה בתלבושת הספורט המדוגמת שלה. את הבוקר מיכל פותחת ממש מוקדם, לפני הנץ החמה, מתעוררת, שוטפת פנים, מים ותמר והיא כבר נעולה בנעלי הריצה – מסמנת וי נוסף על קילומטרים רבים מעליהם מדלגת מדי יום.
לכן, כשהגיעה בוקר אחד קצת מותשת ואמרה הבוקר לא יצאתי לרוץ ובכלל המוטיבציה יורדת, אני לא כל כך מתאוששת, הבנתי שצריך לחולל איזשהו נס תזונתי ומיד.
ברור שהרכבנו מיד תפריט הולם אך במיוחד ביקשתי ממנה להוסיף נוגדי חמצון רבים ובצורה הקלה ביותר לספיגה על ידי מערכת העיכול.
פעילות ספורטיבית אינטנסיבית תורמת בוודאי לגוף חטוב ולעבודת לב-ריאה משופרת אך גם יוצרת בגוף עומס של רדיקלים חופשיים – תוצרי תהליך הפקת האנרגיה – שיוצרים עומס גדול, מזקינים את הרקמות ומקשים על ההתאוששות.
היות שהיה לנו זמן לשבת ו”לקשקש” והעונה – עונת הרימונים, הצעתי למיכל שאכין לנו שייק מיוחד – מיץ בריאות שממש מתאים לשיפור מצבה. קראנו לו “שייק אדום למצב רוח ספורטיבי”. מיכל טעמה ואימצה – 2 כוסות ביום לפחות, הבטיחה לי.

שייק לספורטאים

למה הוא כל כך טוב?

הרימון? עליו כבר נאמרו אינספור תשבחות – עשיר מאוד בנוגדי חמצון, נוגד דלקת אנטי חיידקי ואנטי ויראלי, בעל השפעה מיטיבה על הלב וכלי הדם ואפילו מסייע במניעת סרטן. עשיר בויטמין C, ויטמין E, חומצה פולית, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין K וגם נוגדי חמצון שאופייניים לצבענים האדומים, אבץ ואשלגן. התפוח עשיר בויטמינים ומינרלים: ויטמין C, בטא קרוטן, ויטמין A, חומצה פולית וויטמינים מקבוצת B, סידן, ברזל, אשלגן, מגנזיון וזרחן. המדד הגליקמי שלו נמוך והוא שומר על רמות סוכר מאוזנות ותחושת שובע לאורך זמן.

הסלרי מגן על הגוף מדלקות, תומך בבניית השלד ושימורו, משתן ומשפר את פעילות מערכת בעיכול ואף הוא עשיר בויטמינים: C, K, A בלוטאין השומר על בריאות העיניים ובנוגדי חמצון נוספים ומינרלים: סידן, ברזל ואשלגן.

למיץ הוספנו, 2 כפות של מיץ ענבות ארוניה שמכיל גם הוא שפע של נוגדי חמצון, מגן מדלקות ומהזדקנות רקמות, מאזן את רמות הסוכר בדם ותומך בגמישות ובריאות כלי הדם ועוד שפע סגולות בריאות מיטיבות.

אגב, ניתן להכין  את אותו שייק לספורט בכל עונות השנה באמצעות משקה פרי הארוניה (ARONIA או BLACKCHOKE BERRY). פרי הארוניה עשיר במיוחד בנוגדי חמצון חזקים (אנטוציאנינים) שהם בעצם הפיגמנטים הכחול, האדום, והסגול. משקה הארוניה דל בקלוריות, עשיר בסיבים תזונתיים, חומצות אמינו, ויטמינים (ויטמינים מקבוצה B, כולל B17, ויטמין C, E, K, P), מינרלים (מגנזיום, ברזל, סידן, אשלגן, מנגן, יוד, זרחן, ועוד…)

המיץ המועשר של הארוניה מתאים לכולנו והוא פצצת אנרגיה ובריאות. לחיים!

המתכון:

שייק לספורטאים

1 רימון אדום (בעונה)

1 תפוח בינוני

3 גבעולי סלרי טריים

2 כפות משקה ארוניה
מכניסים הכל לשייקר ושותים בהנה.


על הכותבת:

עמרית בן סירה היא נטורפתית בעלת נסיון עשיר של יותר מ-20 שנה.
בין מטפלת בגישה הוליסטית ומשולבת ברפואה הטבעית על ידי שילוב תזונה טבעית, בצמחי מרפא, הומיאופתיה, דיקור ועוד..

ארוניה משקה או שוקולד